W Centrum Medycznym Enel-Med istnieje możliwość wystawienia e-Recept oraz recept papierowych.
Zamówienie e-recepty bez wizyty u lekarza
e-Recepta jest elektroniczną formą recepty. Pacjent zamiast recepty papierowej otrzymuje SMS-em na swój numer telefonu unikalny kod, z którym zgłasza się do apteki (nie musi zgłaszać się już po odbiór recepty do oddziału). Szczegóły: Jak działa e-recepta
Poniżej opisane zasady zamawiania i wystawiania recept dotyczą zarówno e-recept jak i recept tradycyjnych.
Zamówienie recepty bez wizyty u lekarza
e-Recepty on-line to usługa, dzięki której pacjent ma możliwość zamówienia e-recepty na lek stosowany stale, bez konieczności zrealizowania wizyty kontrolnej u lekarza.
Kto może skorzystać z usługi?
Z usługi mogą skorzystać wszyscy pacjenci posiadający:
- oraz spełniający poniższe warunki:abonament medyczny Enel-Care
- ubezpieczenie zdrowotne medi-care
- ubezpieczenie medyczne w: Allianz, Compensa, Inter Polska, Pzu Pomoc, Uniqa, Saltus
- pacjent w dniu złożenia zamówienia posiada aktywny pakiet, a w nim usługę lekarza specjalisty, który będzie wystawiał e-receptę
- e-recepta na zamawiany lek była już wcześniej wystawiana w ENEL-MED przez wskazanego w formularzu lekarza
- e-recepta wypisywana jest na lek przyjmowany na stałe
Jak zamówić receptę?
Receptę można zamówić poprzez formularz po zalogowaniu do Systemu enel-med on-line – w zakładce Twoje recepty, za pomocą aplikacji moblinej lub przez Infolinię: 22 23 07 007 lub 660 307 007.
Odbiór recepty
e-Recepty
- W przypadku e-recept kod odbioru wysyłany jest SMSem na numer telefonu pacjenta.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia widoczne jest w zakładce powiadomienia w Systemie on-line.
- Kod zostanie wysłany następnego dnia roboczego po dniu, w którym lekarz przyjmuje w danym oddziale (licząc od dnia przyjęcia zlecenia do realizacji).
- Otrzymany kod pacjent okazuje w aptece i na jego podstawie realizowane jest zamówienie na lek. e-receptę można zrealizować w każdej aptece oznaczonej naklejką:
Uwaga: od stycznia 2020 roku recepty będą wystawiane obowiązkowo w postaci elektronicznej
Recepty – termin realizacji
- Przyjęcie recepty i e-recepty do realizacji następuje kolejnego dnia roboczego od daty wypełnienia zgłoszeni.
- Po przyjęciu zamówienia otrzymasz potwierdzenie SMS lub e-mail z informacją o terminie odbioru recepty.
- Recepta będzie dostępna do odbioru następnego dnia roboczego po dniu, w którym lekarz przyjmuje w danym oddziale (licząc od dnia przyjęcia recepty do realizacji).
- Jeśli wystawienie recepty na podstawie zgłoszenia nie będzie możliwe, zostaniesz poinformowany o przyczynie odmowy i ewentualnych dalszych krokach, które należy podjąć w celu jej uzyskania.
Zasady wydawania recept
Receptę należy odebrać w oddziale osobiście po okazaniu dokumentu tożsamości ze zdjęciem lub poprzez osobę trzecią po uprzednio złożonym w oddziale pisemnym upoważnieniu.
Recepty refundowane
W ramach usługi e-recepty można zamówić także e-receptę na lek refundowany.
Decyzję o wystawieniu e-recepty refundowanej podejmuje lekarz.
W przypadku posiadania dodatkowych uprawnień (np. honorowy dawca krwi), otrzymanie e-recepty jest możliwe jedynie na konsultacji lekarskiej w Oddziale.
Odbiór e-recepty na lek refundowany będzie możliwy po weryfikacji dowodu ubezpieczenia w systemie eWuś w dniu odbioru.
W przypadku pytań dotyczących zamówienia e-recepty prosimy o kontakt z Call Center.