Ryby w diecie zarówno dzieci, jak i dorosłych są źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Są one konieczne dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania człowieka. Ostatnie badania potwierdzają również pozytywny wpływ spożycia ryb na jakość snu oraz poziom inteligencji. Jak często maluch powinien więc jeść ryby i jakie ryby dla dzieci są najzdrowsze?

Spożycie ryb a zdrowie

Ze względu na wysoką zawartość kwasów omega-3 ryby stanowią ważny składnik naszej diety. Ich spożycie korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego i rozwój układu nerwowego, a tym samym – funkcji poznawczych. Badania naukowe dowiodły, że suplementacja tranu przez kobiety w ciąży wiąże się z lepszym rozwojem umiejętności percepcyjno-motorycznych u dzieci.

Spożycie ryb a jakość snu dzieci

Badania potwierdzają, że dzieci spożywające ryby przynajmniej raz w tygodniu mają ogólną lepszą jakość snu i zdecydowanie rzadziej cierpią na zaburzenia snu w porównaniu z dziećmi spożywającymi ryby 2-3 razy w miesiącu i rzadziej.

Spożycie ryb a poziom inteligencji

Wyniki badań wskazują również, że częstsze spożycie ryb ma duży wpływ na osiąganie przez dzieci lepszych wyników w testach badających poziom inteligencji. U tych dzieci występuje lepszy rozwój funkcji poznawczych, a co za tym idzie – lepsza wydajność nauki.

Jakie ryby dla niemowlaka?

Według zaleceń ekspertów ryby można wprowadzać do diety dziecka tuż po ukończeniu 1. roku życia – początkowo może to być jedna porcja tygodniowo, po ukończeniu 7. roku życia – dwie. Jaka ryba dla dziecka będzie najlepsza? Wskazane jest spożywanie głównie tłustych ryb morskich: śledzi, makreli, szprotów i sardynek.

Źródło:

http://www.phie.pl/pdf/phe-2014/phe-2014-1-182.pdf