Dieta i odżywianie

Dieta i odżywianie

Fit desery, czyli zamiennik wysokokalorycznych słodkości

Desery jedzone w rozsądnych ilościach i skomponowane ze składników o walorach prozdrowotnych mogą być częścią codziennej diety. Będą uzupełnieniem nie tylko energii i źródłem endorfin, dziennej dawki witamin i składników mineralnych. Podpowiadamy jakich składników użyć, aby stworzyć desery pyszne i zdrowe!

Dieta i odżywianie

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Sposobów na wyznaczenie zapotrzebowania kalorycznego jest kilka. Można w tym celu udać się do dietetyka, skorzystać z gotowych kalkulatorów kalorii bądź też samodzielnie je wyliczyć z odpowiednich wzorów. Podpowiadamy w jaki sposób w domu wyliczyć ilość kalorii, które powinno się przyjmować każdego dnia. 

Dieta i odżywianie

Jak przestać jeść słodycze?

Nadmierne spożywanie słodyczy to uzależnienie, z którym warto walczyć nie tylko ze względu na groźbę nadwagi, otyłości czy próchnicy. Nadmiar cukrów prostych zwiększa też ryzyko chorób sercowo – naczyniowych, a w konsekwencji zgonu.

Dieta i odżywianie

Święta i cukrzyca - na co uważać?

Podpowiadamy po jakie świąteczne dania bezpiecznie może sięgać diabetyk, a które powinien omijać szerokim łukiem. Przygotowując świąteczne potrawy warto pogodzić kulinarne smaki i tradycje z zaleceniami dotyczącymi zdrowia, dowiedz się jak to zrobić!

Dieta i odżywianie

Przyprawy w świątecznym menu - co w nich zdrowego?

Świąteczne potrawy to bogactwo smaków i aromatów, wszystko dzięki przyprawom, które poza walorami kulinarnymi mają także działanie prozdrowotne. To właśnie przyprawy potrafią wspomagać procesy trawienia, łagodzić niestrawności, obniżać ciśnienie krwi lub poziom glukozy.

Dieta i odżywianie

Dieta po zawale mięśnia sercowego

Jednym z zaleceń po przebytym zawale mięśnia serowego jest przestrzeganie diety. Badania wskazują jednoznacznie, że odpowiednia modyfikacja sposobu odżywiania zmniejsza ryzyko ponownego zawału oraz śmierci. Przedstawiamy zalecenia żywieniowe po zawale serca. 

Dieta i odżywianie

Dieta przeciwzapalna

Sprawdź co warto włączyć do swojego jadłospisu w ramach diety przeciwzapalnej, a czego warto unikać by nie pogarszać sytuacji. Jakie produkty mają działanie przeciwzapalne? Które przyprawy są zalecane, jakie napoje warto pić, czego jeść nie wolno?

Dieta i odżywianie

Dynia - królowa jesieni

Dynia to warzywo cenne nie tylko kulinarnie, ale również pod względem składników o działaniu prozdrowotnym. Na ich zawartość z kolei wpływ ma gatunek i odmiana. Sprawdź jaką dynię wybrać by zadbać o zdrowie i podniebienie!