Dieta i odżywianie

Dieta i odżywianie

Jaja i zdrowie. Czy warto jeść jajka?

Niegdyś zalecano, aby je ograniczać ze względu na wysoką zawartość cholesterolu. Dziś uważane są za dobre źródło składników bioaktywnych korzystnie oddziałujących na zdrowie. Sprawdź czy jaja są wartościowym, stałym elementem diety. 

Dieta i odżywianie

Dieta przy chorobach nowotworowych

Walkę z nowotworem toczy się na wielu frontach. Jednym z nich jest właściwe odżywianie, zróżnicowane w trakcie i po chemioterapii czy radioterapii. O odpowiedniej diecie dla pacjentów onkologicznych mówi specjalista dietetyki klinicznej i żywienia człowieka mgr Ewa Zygmanowska.

Dieta i odżywianie

Dobra dieta na wiosnę

Wiosna to jedna z najbardziej wyczekiwanych pór roku, jednak z jej nadejściem wiąże się tzw. "wiosenne przesilenie". Ludzki organizm osłabiony po zimie jest bardziej narażony na infekcje. Podpowiadamy jak smacznie przywitać wiosnę i nie dać się osłabieniu.

Dieta i odżywianie

Dieta w cukrzycy

Dieta, zwłaszcza w cukrzycy typu 2, jest jednym z podstawowych elementów terapii. Jej celem jest utrzymanie prawidłowego stężenia glukozy we krwi. Mimo licznych ograniczeń służących zdrowiu może być bardzo smaczna.

Dieta i odżywianie

Ranking diet

Najlepszą dietą na rok 2019 okrzyknięta została dieta śródziemnomorska. Jest opisywana nie tylko jako najlepszy sposób na zdrowe odżywianie, ale też jak najlepszą dietą bazującą na roślinachi najlepszą dietą na cukrzycę.

Dieta i odżywianie

Co jeść na małopłytkowość?

Małopłytkowość oznacza spadek liczby płytek krwi. Może prowadzić do anemii i trudnych do zatrzymania krwawień. Poza podejmowanym leczeniem, korzystnie na liczbę płytek krwi wpłynie odpowiednia dieta.

Dieta i odżywianie

Zimowa dieta na odporność

Jak uniknąć zimowych infekcji? Jak zadbać o odpowiednią odporność? W znacznej mierze, nasze zdrowie zależy od właściwej diety, która szczególnie zimą może pomóc cieszyć się dobrym zdrowiem. Co warto jeść zimą?

Dieta i odżywianie

Dlaczego warto jeść orzechy?

Orzechy kryją w sobie dużą dawkę składników odżywczych o korzystnym wpływie na zdrowie, a wywołując uczucie sytości mogą pomagać w redukcji masy ciała. Często niesłusznie są wykluczane z jadłospisu ze względu na wysoką kaloryczność.