Dieta i odżywianie

Dieta i odżywianie

Dowiedz się, czy olej palmowy jest szkodliwy

Olej palmowy jest powszechnie stosowany w produkcji żywności, charakteryzuje się wysoką zawartością nasyconych kwasów tłuszczowych. W zbilansowanej diecie i rozsądnych ilościach nie stanowi zagrożenia dla zdrowia, inaczej sprawa ma się z utwardzonym olejem palmowym.

Dieta i odżywianie

Tofu - nie tylko na odporność

Tofu to wegański twaróg otrzymywany z soi, podobnie jak tradycyjny twaróg w procesie koagulacji. Charakteryzuje się bardzo dobrymi wartościami odżywczymi, korzystnym wpływem na zdrowie i podnosi odporność, jednak nie jest zalecany dla wszystkich.

Dieta i odżywianie

Co jeść po przeziębieniu i grypie?

Regeneracja organizmu i jego wzmocnienie po przebytej grypie czy przeziębieniu są nie mniej ważne od profilaktyki. Odpowiednio poprowadzona rekonwalescencja pozwoli zmniejszyć ryzyko ponownej infekcji. Podpowiadamy co jeść, by zadbać o odpornosć i zdrowy organizm po grypie

Dieta i odżywianie

Fit desery, czyli zamiennik wysokokalorycznych słodkości

Desery jedzone w rozsądnych ilościach i skomponowane ze składników o walorach prozdrowotnych mogą być częścią codziennej diety. Będą uzupełnieniem nie tylko energii i źródłem endorfin, dziennej dawki witamin i składników mineralnych. Podpowiadamy jakich składników użyć, aby stworzyć desery pyszne i zdrowe!

Dieta i odżywianie

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Sposobów na wyznaczenie zapotrzebowania kalorycznego jest kilka. Można w tym celu udać się do dietetyka, skorzystać z gotowych kalkulatorów kalorii bądź też samodzielnie je wyliczyć z odpowiednich wzorów. Podpowiadamy w jaki sposób w domu wyliczyć ilość kalorii, które powinno się przyjmować każdego dnia. 

Dieta i odżywianie

Jak przestać jeść słodycze?

Nadmierne spożywanie słodyczy to uzależnienie, z którym warto walczyć nie tylko ze względu na groźbę nadwagi, otyłości czy próchnicy. Nadmiar cukrów prostych zwiększa też ryzyko chorób sercowo – naczyniowych, a w konsekwencji zgonu.

Dieta i odżywianie

Święta i cukrzyca - na co uważać?

Podpowiadamy po jakie świąteczne dania bezpiecznie może sięgać diabetyk, a które powinien omijać szerokim łukiem. Przygotowując świąteczne potrawy warto pogodzić kulinarne smaki i tradycje z zaleceniami dotyczącymi zdrowia, dowiedz się jak to zrobić!

Dieta i odżywianie

Przyprawy w świątecznym menu - co w nich zdrowego?

Świąteczne potrawy to bogactwo smaków i aromatów, wszystko dzięki przyprawom, które poza walorami kulinarnymi mają także działanie prozdrowotne. To właśnie przyprawy potrafią wspomagać procesy trawienia, łagodzić niestrawności, obniżać ciśnienie krwi lub poziom glukozy.