Dieta i odżywianie

Dieta i odżywianie

Grzyby: dlaczego warto jeść kurki?

Kurka, czyli pieprznik jadalny to jeden z najbardziej cenionych oraz najchętniej zbieranych gatunków grzybów. Kurki są źródłem wielu składników odżywczych, jak również substancji bioaktywnych, dzięki czemu korzystnie oddziałują na organizm. Dowiedz się więcej!

Dieta i odżywianie

Dieta paleo - zasady, menu, efekty

Inspirację do stworzenia współczesnej diety paleo stanowił model żywienia ludzi żyjących w erze paleolitu. Głównym składnikiem ówczesnej diety było mięso, podroby oraz zebrane pokarmy roślinne. Codzienne menu pozbawione było mleka i jego przetworów, zbóż, roślin strączkowych oraz bogatych w skrobię warzyw. 

Dieta i odżywianie

Jakie płatki wybrać? Rodzaje płatków zbożowych i zdrowie

Produkty z pełnego ziarna zbóż powinny być codziennym elementem diety. Badania potwierdzają, że zmniejszają one ryzyko rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych, w tym cukrzycy, otyłości czy chorób układu sercowo-naczyniowego. Dowiedz się, dlaczego warto jeść płatki zbożowe, które wybierać, a jakich lepiej unikać.

Dieta i odżywianie

Atopowe zapalenie skóry - dieta

Atopowe zapalenie skóry to przewlekła choroba zapalna skóry, która z roku na rok dotyka coraz większej liczby osób. Nieodpowiednia żywność jest jednym z czynników mogących nasilać przebieg AZS. Dowiedz się kiedy i jaką dietę stosować przy atopowym zapaleniu skóry.

Dieta i odżywianie

Botwina czyli apetyt na zdrowie!

Chłodnik z botwinki jest jednym z popularniejszych dań idealnie pasującym na letnie upały, ale botwina może być wykorzystywana przy wielu potrawach, wzbogacając nie tylko ich smak ale też działając prozdrowotnie. Dowiedz się więcej!

Dieta i odżywianie

Co jeść przy Hashimoto?

Wokół diety przy chorobie Hashimoto krąży wiele krąży opinii. Część z nich jest jak najbardziej zasadna, ale w niektórych przypadkach bez współpracy z dietetykiem osoba chora może sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Bez żadnych wątpliwości, dieta w chorobie Hashimoto powinna dostarczać składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania gruczołu oraz wytwarzania hormonów. Dowiedz się jakie produkty szczególnie warto włączyć do jadłospisu, a których należy unikać.