Dowiedz się i zobacz jak skutecznie zgubić zbędne kilogramy, nie narażając przy tym swojego zdrowia. Zdrowe odchudzanie to miesięcznie spadek nie więcej niż 5% masy ciała.

Idealny sposób na odchudzanie to połączenie redukcyjnej diety i tlenowego wysiłku fizycznego. Bieganie, jazda na rowerze, pływanie, marsze i trening siłowy to droga to sukcesu. Sama modyfikacja sposobu odżywiania nie daje tak dobrych i długotrwałych efektów, jak połączona z wysiłkiem fizycznym.  Wykonując następujące czynności przez 10 minut spalasz odpowiednio: ćwicząc na siłowni około 200 kcal, biegając 160 kcal, pływając 111 kcal, jeżdżąc na rowerze 99 kcal a spacerując, w okolicach 44 kcal. Dla porównania odkurzając 28 kcal, pracując na komputerze 17 kcal i oglądając telewizję jedynie 12 kcal.

Bezpieczne odchudzanie

Wyznaczając sobie końcowy cel, który chcesz osiągnąć pamiętaj o zalecanym bezpiecznym miesięcznym spadku masy ciała. Specjaliści zalecają by nie wynosił on więcej niż 5% w stosunku do wyjściowej masy ciała. Przykładowo: ważąc 70 kg, w ciągu miesiąca powinieneś zgubić 3,5 kg. Znacząco rośnie wówczas szansa na długotrwały efekt. Pamiętaj również o odpowiednim nawodnieniu. Prawidłowe spożycie wody to większa ilość spalonych kalorii. Podobnie jak sen w wymiarze 8. godzin dziennie. Każda godzina mniej to wolniejsza przemiana materii i wolniejsza utrata zbędnych kilogramów.

Smaczną, zdrową i kolorową dietę, warto zaplanować z dietetykiem, by nie zabrakło ci żadnych składników odżywczych. Trener personalny lub fizjoterapeuta pomoże Ci wybrać i rozpisać najlepszą, indywidualną formę aktywności fizycznej.